środa, 19 marca 2014

Królik duszony w piwie z wiśniową nutą


 
Przepis jakiś czas temu pojawił się w Galerii Potraw. Chodził za mną dość długo, ale nie miałam odwagi za niego się zabrać. Jednak moja ciekawość i chęć eksperymentowania w kuchni zwyciężyły:) Jak to ja - przepis zmodyfikowałam lekko, ale nie żałuję ani trochę. Delikatne, soczyste mięso królika otulone wiśniowo-piwnym sosem - coś przepysznego! Wiśnie doskonale podkreślają charakter tego dania. W oryginale do przepisu używa się piwa Kriek, ale w pobliskich sklepach nie mogłam go znaleźć, zatem padło na  piwo z sokiem wiśniowym - Wiśnia w piwie, które sprawdziło się rewelacyjnie. 
Bardzo polecam! 

Składniki:
1 sprawiony królik (ok 1kg)
3 czerwone cebule
2 ząbki czosnku
300g wiśni bez pestek (mogą być mrożone)
350-400 ml piwa wiśniowego
biały pieprz
sól morska
2 ziarenka ziela angielskiego
2 goździki 
1 łyżka suszonego tymianku
2 łyżki masła klarowanego
2 łyżki oleju
szczypta chili
opcjonalnie: łyżka galaretki z czerwonej porzeczki

Królika podzielić na mniejsze kawałki, posolić, posypać białym pieprzem, odstawić do lodówki na godzinę.
Cebulę obrać, pokroić w piórka, czosnek posiekać.
W głębokiej patelni rozgrzać masło i oliwę, obsmażyć kawałki mięsa na rumiano, wyłożyć na talerz. Na tym samym maśle zeszklić cebulę i czosnek, dodać mięso, ziele angielskie i goździki, zalać 200ml piwa, zagotować, zmniejszyć ogień, przykryć i dusić ok 20 minut. Dodać wiśnie i resztę piwa, zagotować, przykryć i dusić na małym ogniu godzinę. Pod koniec duszenia dodać tymianek, chili oraz galaretkę (jeśli sos będzie zbyt kwaśny).
Podawać np. z ryżem na sypko.
Smacznego!


1 komentarz:

  1. OJOJ AŻ MI ŚLINKA CIEKNIE HHIHI

    EXTRA!

    ZAPRASZAM TEŻ DO SIEBIE WWW.SMYKWKUCHNI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń

Drukuj