piątek, 18 lipca 2014

Mega kanapka z tuńczykiem, bobem i smażoną cebulką

Zakręciłam się całkowicie... smażę konfiturę porzeczkową, robię domowe lody (też porzeczkowe), na obiad szykuję dorsza z młodymi ziemniaczkami... Aż uświadomiłam sobie, że jestem głodna :) Najpierw chciałam zjeść bób, ale w wersji solo nie zaspokoił mojego apetytu. Moje kubki smakowe domagały się czegoś bardziej wykwintnego:) Pokombinowałam trochę i - voilà  - wyszła przepyszna kanapka z tuńczykiem, smażoną cebulką, bobem i jajkiem. Duża, sycąca, bardzo smaczna. Polecam!

Ten przepis został opublikowany w gazetce Kulinarne Hity 2/2015.

Składniki:
1 ciabatta
1 jajo ugotowane na twardo
serek do smarowania pieczywa
kilka pędów szczypiorku
2 łyżki tuńczyka w kawałkach (może być zarówno w oleju, jak i w sosie własnym)
1 mała cebula
oliwa do smażenia
garść ugotowanego obranego bobu
natka pietruszki

Cebulę pokroić w półksiężyce lub piórka, zrumienić na niewielkiej ilości oliwy. Ciabattę przekroić wzdłuż na pół, posmarować serkiem, posypać szczypiorkiem, wyłożyć tuńczyka i bób, pokrojone jajo, smażoną cebulkę, natkę pietruszki. Przykryć drugą połową ciabatty.
Smacznego!


2 komentarze:

  1. Wygląda bosko ,a smaki oryginalne, nawet cebulę, którą lubię ale nie lubię jej pozostałości w ustach bym zniosła:):).

    OdpowiedzUsuń
  2. smażona cebula nie pozostawia typowo cebulowego posmaku, w tej kanapce postawiła przysłowiową kropkę nad i w smaku.

    OdpowiedzUsuń

Drukuj