piątek, 29 sierpnia 2014

Carpaccio z buraczków


Do jedzenia warzyw mnie nie trzeba specjalnie zachęcać. Do każdego posiłku zawsze jest coś warzywnego - a to sałatka, a to pomidor, a to warzywa jako dodatek do mięsa. Wczoraj upiekłam buraczki, zrobiłam zasmażane z jabłkiem i cebulką. Kilka sztuk zostawiłam na dziś - i voila  - w kilka chwil mam pyszne carpaccio z buraczków. 
Polecam!

Składniki ( 2 porcje):
2 buraczki średniej wielkości
listki botwiny (ewentualnie rukola lub roszponka)
50g serka śmietankowego ze szczypiorkiem
1 jabłko
kilka winogron
2 łyżki pestek dyni i słonecznika
sól morska z pieprzem
sok z limonki
oliwa z oliwek

Buraczki upiec w folii (piekłam 50 minut w temp. 170st.C), ostudzić, obrać i pokroić w cienkie plasterki, ułożyć na talerzu. Na środek talerza położyć listki botwiny, plasterki jabłka, przekrojone winogrona, łyżeczką nałożyć serek, posypać uprażonymi pestkami słonecznika i dyni. Po wierzchu skropić sokiem z limonki, oprószyć solą i pieprzem, polać oliwą.
Smacznego!


1 komentarz:

  1. Intrygująco wygląda . Kolory przyciągają . Poszła bym na takie Carpaccio z przyjemnością .

    OdpowiedzUsuń

Drukuj