poniedziałek, 15 lutego 2016

Sałatka ziemniaczana ze śledziem


Sałatka ziemniaczana ze śledziem
Miałam w zanadrzu kilka fioletowych ziemniaków i od jakiegoś czasu zastanawiałam się, co by z nich zrobić. Po prostu ugotowanie do obiadu nie wchodziło w grę - najzwyczajniej było mi szkoda tak zmarnować ich piękno. Wybór zatem padł na sałatkę. Tylko znowuż - jaką sałatkę zrobić, żeby ziemniaki nie "zginęły" wśród innych składników... Wiem! Będzie sałatka ziemniaczana ze śledziem. 
Ugotowałam więc ziemniaki, jajka, groszek. Wszystkie składniki pokroiłam dość grubo, wymieszałam i polałam olejem lnianym. Wyszło kolorowo, wiosennie i bardzo smacznie.
Do sałatki dodałam śledzie z musztardą francuską Seko. Są to marynowane filety śledziowe, więc nie trzeba ich moczyć, są już gotowe i doprawione w sam raz.
 

Sałatka ziemniaczana ze śledziem

Składniki:
4 fioletowe ziemniaki
1 op. filetów śledziowych (dałam z musztardą francuską Seko)
3 jajka
3-4 korniszony
0,5 szklanki zielonego groszku (może być mrożony albo z puszki)
1 pęczek szczypiorku
3 łyżki oleju lnianego
1 łyżeczka musztardy francuskiej
1 łyżeczka soku z cytryny
świeżo mielony pieprz

Jajka ugotować na twardo. Groszek ugotować z osolonej wodzie, odcedzić. Ziemniaki ugotować z mundurkach, ostudzić, obrać. Filety śledziowe osączyć z oleju.
Jajka, ziemniaki, śledzie, korniszony pokroić z większe kawałki. Szczypiorek posiekać. Składniki sałatki wymieszać.
Olej, musztardę i sok z cytryny rozmieszać, polać sałatkę, oprószyć pieprzem.
Przed podaniem odstawić na godzinę do lodówki, żeby smaki się przegryzły.
Smacznego:)

Sałatka ziemniaczana ze śledziem





9 komentarzy:

  1. Miałam cały worek fioletowych kartofli,i po prostu je robiłam do obiadu;) Taka sałatka musi być smakowita:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fioletowe ziemniaki? Nigdy takich nie jadłyśmy, nawet nie widziałyśmy na żywo :P Smakują jakoś inaczej niż te klasyczne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym zamknęła oczy i spróbowała takiego ziemniaka, nie domyśliłabym się nawet, że jest fioletowy;) Ale wizualnie robi wrażenie

      Usuń
  3. zanim doczytałam iż są to ziemniaki fioletowe, oczywiście najpierw podziwiałam zdjęcie i tak się zastanawiałam co tam położyłaś. W życiu nawet nie słyszałam o fioletowych... fantastyczna sałatka, polubiłam się już z śledzikami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sklepie już widziałam, obok fioletowych marchewek;) śledziki potrafią być bardzo wciągające, więc to miłość na lata:)

      Usuń
  4. Swietne danie, super sałatka. Fioletowe śledzie prezentują się w niej idealnie

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja podziękuję za śledzika :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj