wtorek, 12 lipca 2016

Bób z boczkiem i jajkiem


Bób z boczkiem i jajkiem
Bób. Jedni go lubią, inni niekoniecznie za nim przepadają. Jestem z gronie tych pierwszych i nie wyobrażam sobie lipca bez bobu. Najlepszy jest młody, gotowany kilka minut i którego nie musimy obierać ze skórek. Ze wsi w sobotę wróciłam więc z całą siatką bobu. Wyłuskałam go i od razu ugotowałam. I wtedy przypomniałam sobie, że u Ewy widziałam pomysł na bób z cebulą i pietruszką. Zapowiadał się bardzo smakowicie, więc dorzuciłam jeszcze boczku i chorizo. Taki bób z cebulką, boczkiem i pietruszką smakuje wprost genialnie. A do tego jajko i chorizo - rozkoszny obiad! 

Bób z boczkiem i jajkiem

 
Składniki:
500g bobu
100g boczku
50g chorizo
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
pęczek natki pietruszki
2 łyżki masła klarowanego
sól
pieprz
4 jajka

Bób ugotować w lekko osolonej wodzie, odcedzić. Na maśle zrumienić pokrojoną w kostkę cebulę, posiekany czosnek i boczek. Dodać bób.
Osobno podsmażyć plastry chorizo, żeby wytopić z nich tłuszcz, dodać do bobu.
Pietruszkę posiekać, wymieszać z bobem, doprawić do smaku.
Jajka usmażyć lub ugotować w koszulkach.
Na talerz wyłożyć porcję bobu oraz jajko. Podawać z grzankami lub bagietką.
Smacznego!


5 komentarzy:

  1. My też należymy do grona miłośniczek bobu :D Mamy już woreczki zamrożone a teraz jemy taki na świeże :D Z jajeczkiem też musimy koniecznie wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nie jadłam bobu w tym roku, w zasadzie nie powinnam jeść, ale Twój pomysł na bób jest tak fajny,że chyba bym się skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie bób tylko z masłem i bułką, inne wariacje nie przejdą, są niereformowalni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fantastyczna wariacja na temat bobu, z boczkiem bardzo mi się pomysł podoba!

    OdpowiedzUsuń

Drukuj